5 favorites     2 comments    130 visits

1/320 f/5.6 4.8 mm ISO 100

Panasonic DMC-FZ28

EXIF - See more details

See also...


Keywords

Italia
Italy
Puglia
Ostuni
the white town
church
Cathedral


Authorizations, license

Visible by: Everyone
All rights reserved

130 visits


Ostuni-Cattedrale di Santa Maria dell'Assunzione

Ostuni-Cattedrale di Santa Maria dell'Assunzione
Splendido esempio di architettura romanica e gotica, dichiarato monumento nazionale, la Concattedrale di Ostuni è il cuore della città bianca.

Si adagia nel centro storico di Ostuni, la bella Cattedrale quattrocentesca, intitolata a Santa Maria dell’Assunzione, monumento nazionale dal 1902, che si erge sulla sommità del colle più alto della città bianca.

Ristrutturata nel tardo Quattrocento, dopo un forte terremoto, la Cattedrale si presenta con la maestosa facciata a tre portali, sormontati da tre rosoni, tra cui quello centrale, trionfo della simbologia medievale, con 24 raggi formati da colonnine e archi e al centro la figura di Cristo, circondato dagli apostoli e da sette teste di cherubini, con in mano la terra in segno di protezione.
L’interno ha una pianta a croce latina composta da tre navate e si presenta completamente rivoluzionato in chiave barocca essendo state rivestite, a partire dal Settecento, le strutture portanti gotiche con stucco martoriato o rivestimenti in legno.
----------------------------------------------
A splendid example of Romanesque and Gothic architecture, declared a national monument, Ostuni Cathedral is the heart of the white city.

It lies in the historic centre of Ostuni, the beautiful 15th century Cathedral, dedicated to Santa Maria dell'Assunzione, a national monument since 1902, which stands on top of the highest hill in the white city.

Renovated in the late fifteenth century, after a strong earthquake, the Cathedral has a majestic facade with three portals, surmounted by three rose windows, including the central one, a triumph of medieval symbolism, with 24 rays formed by columns and arches and the figure of Christ in the center, surrounded by apostles and seven heads of cherubs, holding the earth in his hand as a sign of protection.
The interior has a Latin cross plan composed of three naves and is completely revolutionized in a baroque key having been covered, from the eighteenth century, the Gothic bearing structures with stucco tortured or wood coatings.

Translated with www.deepl.com/Translator
Translate into English

Maria, Marco F. Delminho, Laura Perinelli and 2 other people have particularly liked this photo


Comments
 Laura Perinelli
Laura Perinelli
Sono bellissimi i paesi bianchi e Barocchi della bella Puglia! Ciao Laura
4 years ago.
Daniela Brocca club has replied to Laura Perinelli
Grazie, Laura, hai ragione, anche se io il barocco non lo amo molto, specialmente all'interno, troppo pesante. E questa purtroppo all'interno è barocca. Non capirò mai pecrhè dopo centinaia di anni si mettevano a fare gli interni in uno stile diverso.
4 years ago.

Sign-in to write a comment.