Pere Soler

Pere Soler

Posted on 12/26/2007


Photo taken on June 15, 2007


See also...

Macro photo lovers Macro photo lovers


macro macro



Authorizations, license

Visible by: Everyone
All rights reserved

611 visits

Marieta (Coccinella septempunctata

Marieta (Coccinella septempunctata
#385 on Explore 23-12-2007
Coccinella septempunctata, anomenada vulgarment marieta de set punts es l’espècie de marieta mes comú a Europa. Els seus èlitres son de color vermell, amb tres punts negres en cada un, i un mes sobre el lloc on es ajunten, el que fa un total de set punts (d’aquí el seu nom vulgar, i també el científic, del llatí septem, "set", i punctata, "puntejada".

Viu pràcticament en qualsevol lloc en el que hi hagi pulgons, de los que se alimenta. Tant los exemplars adults como las larves son voraços depredadores de pulgons, raó por la qual C. septempunctata ha estat introduïda en Nord-americà para combatre las plagues de aquests paràsits de las plantes.

*************************
Coccinella septempunctata, llamada vulgarmente mariquita de siete puntos es la especie de mariquita más común en Europa. Sus élitros son de color rojo, con tres puntos negros en cada uno, y uno más sobre el lugar donde ambos se junta, lo que hace un total de siete puntos (de ahí su nombre vulgar, y también el científico, del latín septem, "siete", y punctata, "punteada".

Vive prácticamente en cualquier lugar en el que haya pulgones, de los que se alimenta. Tanto los ejemplares adultos como las larvas son voraces depredadores de pulgones, razón por la cual C. septempunctata ha sido introducida en Norteamérica para combatir las plagas de esos parásitos de las plantas.

Françoise Delestrade, Miquel Bohigas have particularly liked this photo


Comments
Miquel Bohigas
Miquel Bohigas
Ep Pere, no sabia que també votaves per aquí!
Sembla un entorn molt agradable. Ja ens hi anirem veient.
Salut,
9 years ago.
Françoise Delestrade
Françoise Delestrade
Superbe !!!
9 years ago.